Share, , Google Plus, Pinterest,

Print

Posted in:

Voedingssupplementen als aanvulling

Voedingssupplementen om de gezondheid te verbeteren

 

In alle etenswaren die we binnenkrijgen zitten voedingsstoffen in. Je moet hierbij denken aan vitamines, mineralen. In voedsel zitten ook micro- en macronutriënten. Onder de micronutriënten vallen de vitamines en mineralen, onder macronutriënten kunnen we de volgende soorten scharen: koolhydraten, eiwitten (proteïne) en vetten. Deze 3 nutriënten zijn van zeer groot belang voor ons lichaam, want dit zijn als het ware de bouwstoffen van ons lichaam. De eiwitten zorgen voor spieropbouw- en spierherstel, koolhydraten geven ons energie om onze activiteiten te doen in het dagelijks leven en de vetten zijn belangrijk voor de hormonale balans. Als je alle benodigde micro- en macronutriënten niet uit je normale voeding kunt halen dan kun je dit aanvullen met voedingssupplementen. Dit is een handige optie om de overige voedingsstoffen op een snelle manier binnen te krijgen, zodat je lichaam gezond en vitaal blijft.

Geheugen supplementen

 

Naast de bekende voedingssupplementen zijn er ook allerlei andere supplementen in omloop die ook een bijdrage kunnen leveren aan je algehele gezondheid. Zo is er bijvoorbeeld een supplement voor de hersenen. Dit supplement zorgt ervoor dat je geheugen verbetert en je concentratie verhoogd wordt. Hoe ouder mensen worden, hoe slechter het geheugen wordt. Tegenwoordig is het dus mogelijk om dit proces te vertragen met voedingssupplementen. Het kan vaak erg lastig zijn als oudere mensen langzaam maar zeker een slechter geheugen krijgen en daardoor kan het verstandig zijn om gebruik te gaan maken van dit zo’n soort supplement.

In welke vormen zijn ze verkrijgbaar

 

Voedingssupplementen zijn verkrijgbaar in diverse vormen. Je kunt een supplement krijgen in tabletvorm, poedervorm, vloeibare vorm of in de vorm van een capsule. Voedingssupplementen zijn dus in alle soorten verkrijgbaar en ze zijn er ook voor verschillende doelen, zoals het aanvullen van de calcium voorraad, vitamine C, E B en D of de ijzervoorraad. Deze supplementen zijn een geconcentreerde bron van bepaalde vitamines en mineralen en deze worden meestal sneller opgenomen. Bepaalde bevolkingsgroepen hebben meer behoefte aan voedingssupplementen. Denk bijvoorbeeld aan zwangere vrouwen, ouderen en baby’s/kinderen. Het allerbelangrijkste is dat je gevarieerd eet en dan heeft het gros van de bevolking ze niet nodig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *