Share, , Google Plus, Pinterest,

Print

Posted in:

Ondernemen en personeel, hoe regel ik dat?

werk

Als ondernemer komt er veel kijken bij je organisatie. Dit gaat van de boekhouding tot allerlei zaken die geregeld moeten worden rondom je personeel. Financiële voorwaarden, contracten maar ook zaken die gerelateerd zijn aan de Arbo. Daarnaast is er vaak, vooral bij hoger opgeleide behoefte aan een bijscholingscursussen die geld kosten en is ergonomie ook nog een belangrijk woord. Daarnaast heeft ook de overheid nog een aardige vinger in de pap met een aantal veiligheidsvoorschriften en regelgevingen.

Veiligheid binnen het bedrijf

 

Natuurlijk is het belangrijk dat je de veiligheid binnen het bedrijf goed geregeld hebt. Is er een vluchtplan in geval van calamiteiten en is er ook genoeg kennis die weet hoe er dan gehandeld moet worden. Het is verplicht te allen tijde een BHV’er binnen de organisatie te hebben die ook aanwezig is binnen het bedrijfspand. Hiervoor is het goed naar een gerenommeerde partner opzoek te gaan die het bedrijf helpt bij het opstellen van een calamiteitenplan en veiligheids-trainingen kan bieden. Naast een BHV cursus is een cursus EHBO vaak ook zeker geen overbodige luxe of aanvulling. G4S Veiligheids-trainingen zit op diverse locaties in Nederland en staat bekend als een specialist op het gebied van BHV trajecten.

 

Naast een BHV personeelslid is het belangrijk dat je bedrijf goed bereikbaar is voor hulpdiensten. Bluswater moet altijd in de buurt zijn. Ook andere zaken zoals een AED zijn zeker geen overbodige luxe. Wanneer je veel personeel hebt of een een publieke gelegenheid zoals een restaurant of café is een AED ook zeker van toevoeging.

Contracten en salarissen

 

Natuurlijk ben je ondernemer geworden omdat je ergens in wilt uitblinken. Vaak is dit niet het contract opstellen van personeel tenzij je een administratief en fiscaal bureau bent gestart. Het advies is dan ook. Laat dit uitbesteden. Ga opzoek naar een partner die jouw volledige personeelsadministratie overneemt. Steeds vaker zie je dat hier payroll in wordt gezet. Deze kunnen je organisatie vaak ook voorzien van arbeidscontracten. Het voordeel van payrolling is dat de werknemers juridisch onder de payroll organisatie vallen en je als werkgever personeel inhuurt bij de payroll organisatie.

Ga online opzoek naar informatie

 

Er zijn tal van websites die je helpen bij het juist wegzetten van je organisatie. Websites van (semi)overheidsinstanties en organisaties die ervoor zorgen dat jij je aan de juiste voorwaarden houdt. Ook websites met startersinformatie, eisen van de KvK of belastingtechnische tips zijn online veel aanwezig.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *